WYSYŁKA DO POLSKI I WIELKIEJ BRYTANII PO BREXICIE

Czego absolutnie NIE WOLNO PRZESYŁAĆ

CAŁKOWITY ZAKAZ PRZESYŁANIA WYROBÓW ALKOHOLOWYCH, TYTONIOWYCH

NARKOTKÓW I INNYCH UŻYWEK 

  • produktów pochodzenia odzwierzęcego (mięso, ryby, nabiał) i innych towarów, które mogą powodować zagrożenie fitosanitarne

  • transport żywności płynnej np. miód, domowe przetwory, oleje, soki, kompot  itp. (możesz ją wysłać na własne ryzyko, oznacza to, że w przypadku uszkodzenia lub zaginięcia paczki EuroPack odmawia wypłaty odszkodowania, a jeśli płyn z Twojej przesyłki uszkodzi inne paczki (zaleje je) zostaniesz obciążony finansowo za wyrządzone szkody a Twoja przesyłka może zostać utylizowana)

  • lekarstwa na receptę nie dopuszczone do sprzedaży na terenie Odbiorcy (w formularzu zamówień prosimy dokładnie opisać jakiego rodzaju farmaceutyki będą przewożone, np. suplementy diety, witaminy) i środki psychotropowe

  • materiały wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub cuchnące, broń i amunicję

  • materiały łatwopalne, aerozole

  • odpady środowiskowe

  • żywe rośliny i zwierzęta

  • szczątki zwierzęce lub ludzkie, urny z prochami

  • dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty itp.

  1. Nadanie towarów zabronionych może skutkować wstrzymaniem całego transportu przez służby celne, w takim przypadku EuroPack obciąży Zleceniodawcę w wysokości pokrycia kosztów oraz kary min 10000pln. Przesyłka może podlegać całkowitej utylizacji i nie podlega ubezpieczeniu.

  2. Przedmioty delikatne i kruche. Obejmują artykuły ceramiczne lub zawierające części ceramiczne, artykuły wykonane z kamienia lub zawierające części kamienia; artykuły szklane oraz zawierające części szklane w tym słoiki, lustra, telewizory, laptopy, tablety, monitory. Przedmioty nie podlegają ubezpieczeniu a ich wysyłka odbywa się na odpowiedzialność Zleceniodawcy.

  3. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone do kwoty 1000pln. Nadawca może podwyższyć poziom ubezpieczenia deklarując wyższą wartość przesyłki, nie wyższą jednak niż rynkowa wartość przesyłanych towarów (wiąże się to ze zwiększonym kosztem przesyłki).

  4. Aby uzyskać odszkodowanie w przypadku zniszczenia lub zagubienia przesyłki musisz przedstawić dowód wartości ubezpieczonych towarów. Pamiętaj! Dokładnie deklarować wartość przesyłki na wypadek zagubienia lub uszkodzenia w transporcie - deklarowana wartość świadczyć będzie o maksymalnej wysokości wypłaty ubezpieczenia pomniejszonej o koszt transportu i VAT. Karton/opakowanie nie podlega reklamacji.

  5. Deklarowana wartość i szczegółowa zawartość przesyłki MUSI ZGADZAĆ SIĘ ze stanem rzeczywistym przesyłki i jest podstawą do jakichkolwiek roszczeń. 

  6. Przedmioty znacznej wartości prosimy zgłaszać wcześniej, muszą one być pakowane w obecności kuriera przy NADANIU przesyłki. Prosimy zachować paragon/fakturę. W wypadku braku paragonu/faktury potrzebny będzie inny dowód zakupu np. potwierdzenie płatności. 

  7. Jeżeli przesyłka nie została jeszcze odebrana i chcesz zrezygnować z zamówienia, lub popełniłeś błąd skontaktuj się z nami tutaj: info@euro-paczki.pl

  8. W przypadku braku anulowania zlecenia Zleceniodawca ponosi koszt 10gbp/50pln za podjazd kuriera

  9. Kurier nie ma obowiązku oczekiwania na nie przygotowaną przesyłkę jeśli Zleceniodawca został poinformowany o terminie odbioru

  10.  Kiedy kurier odbierze moją przesyłkę w Polsce? 
    Składając zamówienie sam określasz kiedy kurier ma odebrać Twoją przesyłkę.
    Jeżeli złożysz zamówienie do godziny 17:00 czasu lokalnego przesyłka może zostać odebrana nie wcześniej niż następnego dnia roboczego. 
    W Polsce kurierzy odbierają/doręczają paczki tylko w dni robocze, od poniedziałku do piątku. 

  11. Kiedy kurier odbierze moją przesyłkę w Wielkiej Brytanii? Szczegółowy harmonogram podany jest na stronie głównej

  12. Jeśli nie będzie Cię w domu podczas próby doręczenia skontaktuj się z biurem, możemy zostawić przesyłkę u sąsiada lub innym bezpiecznym wskazanym przez Ciebie miejscu. W przypadku gdy nie ma Cię w domu i braku instrukcji przesyłka zostanie zostawiona w jednym z naszych punktów ParcelShop lub doręczona w innym terminie.

  13. Przesyłkę w Wielkiej Brytanii można nadać lub odebrać w naszym partnerskim punkcie ParcelShop

  14. Kiedy zamówiłeś kilka przesyłek, a doręczono tylko część z nich, nie panikuj jest to normalna sytuacja. Przesyłki trafiają do sortowni, gdzie dochodzi do ich rozdzielenia. Pozostałe przesyłki powinny być doręczone w ciągu 1-2 dni roboczych.

  15. Opłaty celne po Brexicie: ​

      15.1  towary niehandlowe w przesyłce na użytek własny (prezenty, rzeczy osobiste), która wysyłana jest z Polski do Wielkiej                             Brytanii lub Wielkiej Brytanii do Polski przez osobę fizyczną do osoby fizycznej zwolnienia od VAT stosuje się do kwoty                               39gbp/200pln 

      15.2 towary niehandlowe w przesyłce na użytek własny (prezenty, rzeczy osobiste), która wysyłana jest z Polski do Wielkiej                             Brytanii lub Wielkiej Brytanii do Polski przez osobę fizyczną do osoby fizycznej wartości do 139gbp/700pln oznacza, że                             odbiorca (lub nadawca) będzie musiał opłacić opłatę celną (2gbp/10pln) + VAT

      15.3 towary niehandlowe w przesyłce na użytek własny (prezenty, rzeczy osobiste), która wysyłana jest z Polski do Wielkiej                             Brytanii lub Wielkiej Brytanii do Polski przez osobę fizyczną do osoby fizycznej wartości powyżej 139gbp/700pln oznacza, że                   odbiorca (lub nadawca) będzie musiał opłacić opłatę celną (2gbp/10pln) + VAT oraz może zostać naliczone cło

      15.4 dla Biznesu transport działa bez zmian. Należy posiadać numer EORI, nie ma ograniczeń co do wartości przesyłki.

              Koszt odprawy celnej importowej/eksportowej ponosi Zleceniodawca 

16. Potwierdzenie złożenia zamówienia przesyłane jest na e-mail nadawcy podany w formularzu zamówień najpóźniej do godz. 18:00 

      Sprawdź skrzynkę SPAM, w przypadku braku potwierdzenia skontaktuj się z nami - możliwe że popełniłeś błąd w adresie mailowym

17. Kurier w Polsce przyjeżdża z etykietą adresowaną na nasz magazyn. Samodzielnie umieść na paczce adres Odbiorcy w Wielkiej                Brytanii (wydrukuj lub napisz markerem na paczce)

18. Kurier w Wielkiej Brytanii nie posiada etykiet, wydrukuj własną etykietę lub napisz markerem adres Odbiorcy 

19. Jeżeli nadajesz więcej niż jedną paczkę w różne miejsca - to Ty jesteś odpowiedzialny za poprawne adresowanie/naklejenie                    etykiet. Jeśli kurier pomyli się i etykiety zostaną przyklejone błędnie, a paczki doręczone nie do tych odbiorców, do których miały            EuroPack nie zwraca środków za transport - to nadawca odpowiada za poprawne oznakowanie paczek.

20. Możesz śledzić swoją przesyłkę - w tym celu skontaktuj się z nami info@euro-paczki.pl

21. Płatności można dokonać:

      21.1 przelewem, aby uniknąć np. podwójnej płatności (zwrot środków nastąpi do 7 dni) KONIECZNIE prześlij potwierdzenie                            przelewu z poprawnie wpisanym TYTUŁEM który otrzymasz na e-mail

      21.2 gotówką, kurier odnotuje wpłatę w naszym systemie

      21.3 opcja płatności zaznaczana jest w formularzu zamówień - na chwilę obecną nie ma opcji płatności kartą 

22. Sprawdzenie wagi i wymiarów jest częścią procesu sortowania paczek, gdzie certyfikowane urządzenia wykonują pomiar                          wymiarów paczki w 3 kierunkach, a czuła waga sprawdza wagę przesyłki. W przypadku przekroczenia wymiarów, wagi                              (tolerancja +/- 0.5kg) lub definicji "przesyłki standardowej" dodatkowa opłata wg cennika zostanie naliczona na Odbiorcę

23. Odbiorca ma prawo nie przyjąć przesyłki, wówczas Zleceniodawca ponosi całkowity koszt a przesyłka jest doręczona po                             zaksięgowaniu wpłaty. Przesyłka magazynowana jest nie dłużej niż 30dni po tym terminie podlega utylizacji. 

24. EuroPack może również arbitralnie uznać daną paczkę za wymagającą specjalnej obsługi, w takim przypadku przesyłka traktowana        jest jak przesyłka niestandardowa patrz pkt. 22

25. W cenę przesyłki wliczona jest usługa:

       25.1 'door 2 door' gdzie przesyłka jest odbierana i dostarczana pod drzwi, jeżeli przesyłka przekracza wagę 30 kg kurier nie będzie                    miał obowiązku np. wniesienia paczki na dane piętro

      25.2 'door 2 parcelshop' gdzie należy samodzielnie odebrać lub zanieść przesyłkę do punktu parcelshop 

26. Kurier nie ma w obowiązku weryfikowania wymiarów oraz wagi przesyłki

27. Kurier nie ma obowiązku kontaktu telefonicznego z nadawcą/odbiorcą. Owszem, kurierzy coraz częściej kontaktują                                  się telefonicznie, jednak nie wynika to z ich obowiązku, co z dobrej woli i własnej organizacji pracy

28. Zleceniodawca wraz z przesłaniem zamówienia, wyraża zgodę, na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia                    29.08.1997 o ochronie danych osobowych, Dz. U. Nr 133 poz. 883, niezbędną dla procesu realizacji zlecenia

   * Reklamacje - przed odbiorem przesyłki upewnij się, że na opakowaniu nie ma widocznych uszkodzeń, rozdarć, wgnieceń itp.

      W przypadku szkód, które można zauważyć z zewnątrz przy odbiorze, przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie                      roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia. Uszkodzenie należy zgłosić bezpośrednio kurierowi, który fakt ten odnotuje lub razem z              Odbiorcą sporządzi protokół szkody. Niezwłocznie skontaktuj się z nami i prześlij dokumentacje na nasz adres: info@euro-paczki.pl

     Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni od daty złożenia pełnej dokumentacji w postaci:

  • zdjęć STANU OPAKOWANIA podczas doręczenia oraz uszkodzonej zawartości 

  • protokołu spisanego w obecności kuriera lub adnotacji w systemie

  • przedstawienia dowodów zakupu (paragon, faktura, potwierdzenie transakcji online itp.)

  • oraz złożonej deklaracji celnej

   * Euro-Pack zastrzega sobie prawo do zmiany terminów dostaw w przypadkach niezależnych od nas.

      W takiej sytuacji informacja o zmianie terminu zostanie opublikowana na stronie internetowej lub indywidualnie uzgodniona z                    klientem.

   * EuroPack  zastrzega sobie prawo, ale nie jest zobowiązany, do otwarcia i sprawdzenia, lub prześwietlenia promieniami                                      rentgenowskimi, w każdej chwili, przesyłki w celu świadczenia usług. Zawierając umowę na świadczenie usługi poprzez formularz                zgłoszeniowy, email, SMS lub telefonicznie wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych.